Start med at forklare: Hvad det er I gør?
Vi er en bootstrappet software virksomhed som bygger en SaaS-løsning indenfor rejsebranchen.
Jeg er den ene af to virksomhedsejere og min primære rolle er salg og marketing, og jeg hjælper sekundært med projektstyring.
Hvordan holdt I styr på opgaver og ressourcer, før I begyndt at arbejder efter TimeBlock metoden?
Det var tidskrævende, hvor vi brugte meget tid på gentagende at tale med hver enkelt af vores programmører.
Vi fortalte dem de overordnede linjer i opgaverne, men ikke detaljeret. Så ved hver del-opgave måtte vi igen tale dem igennem, det før de kunne gå i gang.
Længere henne i et projekt måtte udviklerne igen komme og får talt opgaverne igennem.
Det var mest bare ad-hoc, hvor vi talte om hvad der var mest vigtig, når blev presserende.
Hvorfor valgte I at arbejde efter TimeBlock metoden?
Vi ville gerne have en mere formel metode at arbejde efter, uden at skulle investere i en formel eller stiv projektstyrings metode. Vi ville have en fleksibel metode som gav mening og gjorde det muligt at tænke både langsigtet, samtidig med at vi kunne handle på hasteopgaver.
Vi blev introduceret til TimeBlock og det løste bare vores behov for at have en overordnet metode, og samtidig være fleksibel.
Hvor lang tid tog det at implementere TimeBlock i jeres organisation?
Vi havde en 2-trins tilgang, hvor 2 af os startede med at arbejde efter TimeBlock metoden på et af vores projekter i et par måneder. Dette gav os stor værdi og vi besluttede os for at implementere det i resten af virksomheden.
Efter at vi besluttede os for at implementere TimeBlock, begyndte vi at bruge metodologien med det samme og vi så resultater den allerførste uge!
Hvilket fordele har du, dine medarbejdere og dine kunder af TimeBlock metoden?
Det har virkelig hjulpet vores teamfølelse fordi det bliver transparent hvad alle arbejder på.
Vi føler os mere organiseret nu og jeg føler at mit generelle stressniveau er blevet reduceret. Både fordi det er blevet transparent hvad folk arbejder på og fordi vi er mere organiseret. Det har også være nemmere at tage beslutninger fordi det er lettere at se konsekvenserne af vores beslutninger.
Som forretning har vi opdaget af en udvikler bruger 2 timer om dagen på DBA-opgaver og dette gjorde det nemmere at ansætte en fultids DBA’er.
Udviklerne har været meget mere entusiastiske og forstår bedre hvad vi som virksomhed prøver at opnå og hvordan deres arbejde direkte påvirker det. De taler også mere sammen, hvilket har hjulpet dem alle sammen.
Fordelene for vores kunder er at de får en bedre langsigtet planlægning af udviklingen af deres produkt.
— Edd McArdle, agentivity.com