Start med at forklare: Hvad det er I gør?

Vi laver indhold, styrer og administrerer alle de forskellige digitale kanaler og loyalitetsprogrammer for Købmandshusets forskellige kæder.

 

Hvordan holdt I styr på opgaver og ressourcer, før I begyndt at arbejder efter TimeBlock metoden?

Alle arbejdede med lange huskelister, hvor der ikke var sammenhæng eller gennemsigtighed i deadlines til andre afdelinger eller afslutning af opgaver.

 

Hvorfor valgte I at arbejde efter TimeBlock metoden?

På et eller andet plan har vi i lang tid ledt efter en måde at få det nødvendige overblik over opgaver, deadlines og så videre, uden at trætte medarbejdere med indviklede eller langsomme opgave- og tidsregistreringsprogrammer. TimeBlock metoden viste mig at det kunne gøres på en enkel måde, som kun krævede at jeg som leder, ændrede den måde jeg ledede på.

 

Hvor lang tid tog det at implementere TimeBlock i jeres organisation?

Det tog et par uger at implementere og flere uger at komme af med alle vores dårlige vaner.

 

Hvilket fordele har du, dine medarbejdere og dine kunder af TimeBlock metoden?

Hver uge får jeg fokuseret kvalitets tid med mine medarbejdere, hvor vi laver et tilbageblik på den forgangne uge og plan, samt prioriterer og diskuterer opgaverne for den kommende uge. Det giver mig en værdifuld indsigt i hvordan hver enkelt medarbejder performer og jeg kan få et overblik over om vi er på rette vej som team.

Mine medarbejdere ved præcis hvad der er forventet af dem i den kommende uge og hvilke opgaver de skal prioritere. Deres uge er meget mere organiseret og struktureret. De ved hvad de skal gøre for at blive en succes.

Lasse Gubbertsen, Købmandshuset