Start med at forklare: Hvad det er I gør?

Vi er en søgemaskine marketingsvirksomhed (SEM), som hjælper og underviser andre virksomheder i at få mere relevant trafik fra søgemaskiner som Google. Vi arbejder i dagligdagen med et mix af projektorienteret/enkeltstående opgaver og tilbagevendende opgaver for vores kunder.

Hvordan holdt I styr på opgaver og ressourcer, før I begyndt at arbejder efter TimeBlock metoden?

Ressourcefordelingen var noget rod. Deadlines og hvilke ressourcer vi havde aftalt med vores kunder var overhovedet ikke transparente for vores medarbejdere. Vi arbejdere med lange huskelister for hver kunde, men uden nogen reel prioritet.

Hvorfor valgte I at arbejde efter TimeBlock metoden?

Jeg havde brug for et overblik over vores ressourcefordeling, opgaver og deadlines – og jeg mente at TimeBlock ville hjælpe med det.

Hvor lang tid tog det at implementere TimeBlock i jeres organisation?

Det tog omkring en uge at komme i gang med arbejde med TimeBlock applikationen og en uge mere at komme af med vores værste arbejdsvaner.

Hvilket fordele har du, dine medarbejdere og dine kunder af TimeBlock metoden?

Jeg har et bedre overblik af hvilke opgaver mine medarbejderne arbejder på og hvornår de har planlagt at lave hvilke opgaver. Samtidig ved jeg, hvor mange ressourcer der er tilgængelige 3-4 uger forud.

Når medarbejderne møder ind, så ved de præcis hvilke opgaver de skal arbejde på den dag. De fortæller mig at deres arbejdsdag er mindre uorganiseret og at de føler de arbejder mere effektivt og ’smarter’ end før. Og det gør de.

Vi har også mulighed for at informere vores kunder om hvornår vi har planer om at arbejde på deres projekter og det får dem til at føle sig bedre informeret og mindre usikker på hvornår vi afleverer vores arbejde.

— Lars Skjoldby, CEO skjoldby.com